Törzsi Fúziós Hastánc

Törzsi Fúziós Hastánc

Mira. Mania.

Mira Betz Workshop Tallinn-ban

2017. április 06. - A Mezítlábas Grófnő

img_5562.JPGSzeretek olyan workshopokra járni, ahol nem koreográfiát tanítanak. Persze vitathatatlan, hogy kincsesláda-nyitogató érzés, amikor elmész egy régi kedvenc, egy igazi mestertanár vagy sztár foglalkozására, és a magadévá olvaszthatod a youtube-on, esetleg élőben már megcsodált táncát. Külön nagy élmény ezt utána vele egy színpadon élesben letáncolni ( https://www.youtube.com/watch?v=bnXrQTmFhrA 2:58-nál én jövök be elsőnek baloldalon). De számomra nem ez az igazi. Ez csak a felszín, engem pedig mindig a belső szerkezet és az alkotói folyamat nyűgöz le.

A színpad számomra inkább csak a jéghegy csúcsa, engem pedig maga a teljesség érdekelt mindig is. Ezért is imádtam Mira Betz workshopjait. "Most pedig fordítsatok hátat a tükörnek!" - hangzott az első utasítás. Az utána következő napokban nem is néztünk vissza. Önmagunkkal és egymással kontaktáltunk, hangolódtunk, figyeltünk, dolgoztunk, verejtékeztünk. Megtanultunk hallani... más, addig elképzelhetetlen módon. 

Volt, aki felháborodott a hétvége programján ("Többé nem jövök ilyen workshopra. Koreográfiát akarok!"), de én végtelenül jól éreztem magam. Igazán mély rétegekbe nyúlt a tematika, átmozgatott minket a testi-lelki megszokásokon túl, egyfajta új, kreatív, egyszerre külső és belső nézőpont megalapozásán át. Ennyire én-tudatos még sosem voltam a saját rész összerakásánál, és ugyanakkor sosem táncoltam ennyire szervesen együtt más táncosokkal. Rengeteget táncoltam már koreográfiát csoportokkal, de az nem ugyanaz, mint összehangoltan lélegezve egymásra támaszkodva táncolni, összeforrni a csoport többi tagjával egy nagyobb egésszé.

11350917_10155529421710394_2257284547808380087_n.jpgKisöpörtük a divatjamúlt formációkat és új elrendezésekkel kísérleteztünk a térben, diamikai váltásokkal olyan bátran, amihez egyedül nem biztos, hogy valaha eljutottam volna. 

A Mira Betz-cel való munka nem csak felrázott... kizárt a komfortzónámból, új kihívásokat hozott és elmerültem benne a többiekkel együtt. Mélységesen megváltoztatta a nézőpontomat néhány dologban, ami azóta is formálódik, érlelődik bennem. 

A rendezvényt mindenkinek nagyon ajánlom, ha tudtok menjetek Tallinn-ba, profi szervezés, kedves emberek, klassz stúdió és szép város. Hideg lesz. :D

Mira megtalálható az etsy-n is, MiraManiaDesign néven. https://www.etsy.com/people/MiraManiaDesigns

 

Egy kis ízelítő Mira Betz stíusából, munkásságából:

A bejegyzés trackback címe:

https://tribalfusion.blog.hu/api/trackback/id/tr2912306145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása