Törzsi Fúziós Hastánc

Törzsi Fúziós Hastánc

April Rose-zal koreografálni...

2017. április 07. - A Mezítlábas Grófnő

fc14683b60422b4f7f5250439d5bc7ed.jpgMég mielőtt a gólya hozta hormonok ledöntöttek volna a lábamról a ködös Albionban(...) volt szerencsém April Rose workshopjain magamba szívni némi gyakorlati tudást. A koreográfia alkotás egy újabb módját ismertem meg. Mira Betz-től megtanultam, hogy a témák, a kifejezés mind-mind intuitívan jönnek, majd szépen rendszerezésre kerülnek.

Én magam is így teszek, a legtöbb koreográfiámat megálmodom, mielőtt egyáltalán elkezdeném összeszedni. Nem mindig konkrétan a mozdulatokat, van, hogy színpadképeket látok, néha pedig azt, ahogy a szél elsodor néhány falevelet, és tudom, hogy ez lesz a táncom...

April Rose-zal sokkalta gyakorlatiasabb eljárást sajátítottam el, a zene felosztásától a  kis keretekig, amiben összeírjuk betűkkel ellátva a következő lépést. Imádtam minden percét! :D Átlátható, ésszerű, kézzelfogható rendszer, amivel a nehezebb zenéket is meg lehet csípni. Mert nem lehet mindig álmokra és látnoki képességekre támaszkodni. Van, amikor nem jön úgy az ihlet. Van, amikor a koreografálás nem szerelemből történik, hanem munka. Ez persze nem azt jelenti, hogy azt nem lehet élvezni vagy szépséget és önkifejezést találni benne... 

A10412021_1012224022122888_976908115532821302_n.jpgpril Rose a UCLA-n végzett, táncot tanult, koreografálást, idegen kultúrák táncait, elsősorban indiai táncokat. Ő maga egy hihetetlenül kedves és nyitott személy, aki végig a szemedbe néz amikor beszélgetsz vele. 


Alapos bemelegítéseket tart, nagyon kedves és segítőkész, koreográfiát is hatékonyan tanít, pedig nekem nagyon-nagyon sok évig komoly problémát okozott koreográfiát tanulni. Mióta változott a koreográfiák szerkezetéről a nézetem és belátásom (hála az elmúlt pár év aktív külföldi tanulmányi utazgatásainak és hogy mindenhol igyekeztem koreografálással, színpadi technikákkal és dinamikával (stb...) foglalkozó órákat látogatni) mára ezen a nehézségen is túltettem magam. Nagyjából. :) Mindig van hova fejlődni, ez tény, de ma sokkal magabiztosabban tanulom és táncolom mások koreográfiáit, mint az elmúlt 13 évben bármikor.

Itt van a koreográfia, amit megtanultunk 2x3 óra alatt, módosítva 22 főre, hiszen eredetileg ez kiscsoportos előadás. Sajnos a kamera felvételi szöge miatt nem minden jön ki és látszik szépen, ezért beillesztek egy másik felvételt más táncosokkal, így talán jobban kijön a koncepció:

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tribalfusion.blog.hu/api/trackback/id/tr8312406323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása